-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34276 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

چرا نصب و تعيين امام حق الهي است و ديگران ـ حتي پيامبرـ حق مداخله اساسي را ندارد؟
بر حسب دلائل عقلي و نقلي نصب و تعيين امام حق الهي است كه ديگران ـحتي شخص رسول خداـ را در آن مداخله اساسي نيست و فرق جوهري نظام امامت با سائر نظام‎ها در همين است كه اين نظام، نظامي است الهي و به تعيين و نصب از جانب خدا مي‎باشد و عهد خدا است و عقلاً و نقلاً بايد از سوي خدا باشد.
1 ـ دليل عقلي؛ براي اينكه مسألة امامت از اهم مسائل مربوط به كمال بشر است و خداوندي كه نسبت به بندگان خود، اين همه لطف و عنايت فرموده است، چگونه آنها را در چنين امر مهمي تنها بگذارد.
اوصاف كامل و اسماء الحسناي الهي، مثل رب العالمين و لطيف، منعم، حكيم، عليم و رحمان، همه دلالت دارند كه اين عنايت از جانب حق تعالي انجام شده است و مفهوم اين اسماي حسني و صفات عليا مطلق است و محصور در جهات تكويني نيست و حصر آن در جهات تكويني يا تشريعي، غير از امامت، با عقيده به ثبوت تمام صفات كماليه و جماليه ذاتيه و فعليه براي خدا منافات دارد و همان طور كه بعث رسل و انزال كتب بر حسب حكمت الهيه واجب است، نصب امام و تعيين او نيز لازم است و نظر به اينكه امام بايد معصوم و در ساير صفات كمال، سرآمد و اكمل از تمام افراد بشر باشد و بر اين جهات، خصوصاً عصمت كه از امور نهاني و پنهاني است، غير از خدا و كساني كه با عالم غيب ارتباط دارند، كسي آگاه نيست؛ لذا بايد نصب امام از جانب خدا باشد.
2 ـ دليل نقلي: از آيات قرآن و احاديث شريف استفاده مي‎شود كه نصب امام از شؤون الهي است و از جمله آياتي كه دلالت بر هدايت الهي و عموميت و كمال آن دارند و به طلب هدايت از خدا و استمرار آن در تمام ازمنه ارشاد مي‎نمايند، استفاده مي‎شود كه صفت هادويّت الهي اقتضا دارد كه بندگانش را به سوي امام كه الگوي كامل و جلوه اسم الهادي الولي و الحاكم است هدايت فرمايد.

امامت و مهدويت ج 1- پيرامون معرفت امام(ع)
آيةالله لطف الله صافي گلپايگاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.